הגלוביליזציה של עסקים ובמקביל חיפוש אחר יתרון תחרותי בינלאומי ערר מחקר העוסק בשוני תרבותי בין יזמים ומנהלים. שוני תרבותי הוא מכריע עוצמתי של התנהגות, ומחקרים רבים תומכים ברעיון שהתנהגות מנהלית צריכה לאמץ את התרבות הלאומית על מנת להשיג הצלחה. להבין יותר טוב דפוסים התנהגותיים בין ובתוך תרבויות, השתמשנו בתיאוריה המציע שתרבות הינה מדד חשוב בהתנהגות במקום העבודה. אספנו מידע ממעל 370 יזמים ומנהלים ישראלים ואמריקאים, והצענו היפוטזה המקשר בין תפקיד בעבודה לבין לאומיות בגלל החשיבות של התרבות והתפקיד בהכרעת צרכי מוטיבציה. התוצאות תומכות בתאוריית הייצוג-עצמי התרבותי גם בהשוואת היזם-מנהל וגם בהשוואת ישראל-ארה”ב ומחזק את המסקנות עבר שהצרכים של היזמים והמנהלים בארה”ב מאוד דומים, כאשר התרבות האינדבידואליסטית בארגונים שבארה”ב תומכת במסקנות אלה.